Σάββατο 4 Ιουλίου 2009

Πως μπορείτε να κόψετε το τσιγάρο

Απευθύνομαι προς όλους τους καπνιστές.

Το κάπνισμα δεν είναι δύσκολο να κοπεί. Χρειάζεται μόνο λίγη θέληση. Κάπνιζα για περισσότερο από 12μισι χρόνια όταν μια μέρα αποφάσισα να σταματήσω να λαχανιάζω. Δεν άντεχα στην ιδέα εγώ που ανεβοκατέβαινα βουνά σαν να είναι λίγα σκαλοπάτια να λαχανιάζω και να μου κόβεται η αναπνοή.

Έκοψα το τσιγάρο όταν η προηγούμενη κυβέρνηση ήθελε να εφαρμόσει απογόρευση του καπνίσματος σε κλειστούς χώρους για να μην έχω την έντονη επιθυμία για τσιγάρο σε χώρους όπου απογορεύεται αυτό.

Έκοψα το τσιγάρο για λόγους υγείας αφού ένιωθα ότι η υγεία μου τα χρόνια εκείνα είχε αρχίσει να δείχνει ότι δεν πάει κάτι καλά.

Το αποτέλεσμα ήταν κόβοντας το τσιγάρο να εξαφανιστεί η κούραση από την ζωή μου. Απέκτησα αντοχές που είχα όταν ήμουν 20. Απέκτησα όσφρηση η οποία είχε σχεδόν εξαφανιστεί. Το φαγητό απέκτησε γεύση όταν τα προηγούμενα χρόνια ήταν μια αγγαρία διατροφής χωρίς καμία απόλαυση. Άρχισα να απολαμβάνω τα αρώματα των κρασιών γιατί συχνά πίνω κρασί και σπάνια τα υπόλοιπα ποτά.

Πως όμως κόβεται το τσιγάρο;

Απλά με την δύναμη της σκέψης που ενεργοποιείται από τον έλεγχο της θέλησης.

Αφού λοιπόν το άτομο αποφασίσει ότι θέλει να κόψει το τσιγάρο προετοιμάζεται για λίγο καιρό ψυχικά για τον ανένδοτο αγώνα που θα δώσει. Στο διάστημα αυτό ενισχύει την θέληση να κόψει το τσιγάρο και ΔΕΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ σε πρώτη φάση. Όταν νιώσει ότι ΜΠΟΡΕΙ τότε αρχίζει μια απλή ενέργεια. Σταδιακή ελάττωση στον βαθμό που είναι δυνατό αγωνιζόμενος να έχει μεγάλα χρονικά διαστήματα κατά την διάρκεια της ημέρας που δεν καπνίζει και ας καπνίσει και δύο απανωτά κάποια στιγμή. Με αυτόν τον τρόπο ενεργοποιείται ένας μηχανισμός που έχει τις ρίζες του στην συνήθεια.

Όταν δεν είναι πλέον δυνατό να ελαττωθεί άλλο το τσιγάρο και ΠΡΟΣΕΞΤΕ πριν επανέλθει το κάπνισμα στους παλαιούς ρυθμούς ορίζει το άτομο τις εργασίες, ενέργειες, ή τοποθεσίες κατά τις οποίες ΔΕΝ ΚΑΠΝΙΖΕ ΜΑΝΙΩΔΩΣ. Παίρνει λοιπόν την οριστική απόφαση και είναι προετοιμασμένο το άτομο για τον ΑΝΕΝΔΟΤΟ ΑΓΩΝΑ. Πετάει τα τιγάρα ή απολαμβάνει το τελευταίο του τσιγάρο, ή τα βάζει μπροστά του ενεργοποιώντας μηχανισμούς θυμού εναντίων αυτού. Φροντίζει από την στιγμή που θα αποφασίσει το κόψιμο να κάνει πράξη εκείνες τις συνήθειες κατά τις οποίες είχε ελάχιστο ή καθόλου κάπνισμα.

Εγώ επέλεξα να καπνίσω ένα τελευταίο πακέτο και φρόντισα το τελευταίο τσιγάρο να το απολαύσω λίγο πριν πάω για ύπνο ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΣ την επομένη να μην το ξαναβάλω στο στόμα μου. Καλλιέργησα από εκείνη την στιγμή θυμό ενατίων του τιγάρου. Το αποτέλεσμα ήταν να πίνω καφέ και να σηκωθώ 7 φορές για να πάω για τσιγάρα προς το βράδυ της ίδιας μέρας. 'Εκανα λίγη υπομονή εκείνη την ώρα και έφυγα στο σπίτι όπου αποφάσισα να ηρεμήσω με την αγαπημένη μου ασχολία που είχα τότε και την ονόμαζα "άδειασμα του νου" από τις ακαθαρσίες που με αγχώνουν.
Την δεύτερη μέρα ξύπνησα χωρίς επιθυμία για τσιγάρο αφού από το προηγούμενο βράδυ καλλιέργησα και πάλι θυμό εναντίων μου γιατί κόντεψα να λυγίσω. Η μέρα πέρασε σχεδόν ανώδυνα και έλεγα ότι απολαμβάνω τον καφέ αφού έδιωχνα ΚΑΘΕ ΣΚΕΨΗ προς το κάπνισμα.

Την τρίτη μέρα η επιθυμία για τσιγάρο μειώθηκε στο ελάχιστο και σε δυο εβδομάδες μου έμεινε μόνο μια συνήθεια να ψάχνω να βγάλω από την τσέπη μου και να ανάψω τσιγάρο. Θύμωνα με την συνήθεια αυτή και μετά από δυο μήνες περίπου είχε εξαλειφθεί σχεδόν η επιθυμία μου για τσιγάρο.

Στο στάδιο των τριών μηνών είχα αρχίσει να καλλιεργώ την ιδέα ότι ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΞΑΝΑΚΑΠΝΙΣΩ στην ζωή μου και θύμωνα με όσους μου πρόσφεραν τσιγάρο. Ακόμη θυμώνω...

Σήμερα μετά από 5μισι χρόνια περίπου είμαι σε θέση να πω ότι ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΟΤΕ στη ζωή μου να ξανακαπνίσω αφού ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΟΥΤΕ ΝΑ ΤΟ ΜΥΡΙΣΩ.

Φίλοι μου

Όσοι καπνίζετε αν θέλετε να σας φύγει αυτή η κακή συνήθεια πρέπει να δοκιμάσετε.

Η όσφρηση και η γεύση αλλά και η ακούραστη αναπνοή είναι απολαύσεις της ζωής που είναι ΑΝΩΤΕΡΕΣ ενός τσιγάρου. Σας εύχομαι αν το αποφασίσετε να βρείτε την δύναμη που είχα και εγώ. Η καθημερινή προσευχή που δεν είχα εγώ θα βοηθούσε σημαντικά όσους πιστεύουν στην δύναμη αυτής.

2 σχόλια:

  1. Κι εγώ το έκοψα το τσιγάρο. Σκέτη αηδία είναι. Καπνίζω τώρα μόνο πουράκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα ήθελα να μην σχολιάσω... αλλά ΔΕΝ έκοψες το τσιγάρο. Τα πουράκια είναι μία μορφή τσιγάρου και αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή