Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2010

Η χρήση του εκβιασμού στον κύκλο των φίλων και ειδικά στα ζευγάρια

Φίλοι μου

Παρατήρησα μελετώντας τους φίλους μου και τις καταστάσεις που διέπονται ανάμεσα σε ζευγάρια που καυγαδίζουν να χρησιμοποιείται το φαινόμενο που λέγεται εκβιασμός.

Συχνά λοιπόν ο πατέρας ή η μητέρα βρίσκονται να εκβιάζουν το παιδί άμεσα ή έμμεσα για να πράξει κάτι το οποίο θεωρούν ότι πρέπει να μάθει, γιατί είναι σωστό. Εμμέσως μπορεί να αποτελέσει το στοιχείο αυτό μία διδασκαλία αρετής, αλλά χρειάζεται εξαιρετική προσοχή στην χρήση του εκβιασμού και πάντα πρέπει να ακολουθεί η επιβράβευση για να μην μένει η πικρία του εξαναγκασμού στο παιδί ή και στους μεγαλύτερους.

Τι γίνεται όμως όταν ο εκβιασμός χρησιμοποιείται από τους συντρόφους ή τους φίλους;

Συχνά λοιπόν συναντά κάποιος συντρόφους να απειλεί ο ένας τον άλλο με χωρισμό αν δεν γίνει αυτό που ζητάει ο εκάστοτε εκβιαστής. Επίσης συχνά βλέπουμε να ζητούν την αποκοπή δεσμών φιλίας με την φράση "ή αυτός ή εγώ". Εκβιάζουν λοιπόν ακόμη και φίλοι έτερους φίλους για να κόψουν δεσμούς με πρόσωπα τα οποία δεν συμπαθούν για λόγους συχνά ακατανόητους αν και τις περισσότερες φορές είναι απλά μία ζηλοφροσύνη.

Η μεγαλύτερη απόδοση αγάπης στον σύντροφο είναι η αυτοθυσία εκείνη η οποία ορίζεται ως υποταγή στο θέλω του συντρόφου αγνοώντας το δικό μου. Αυτός δίδαξε ο Απόστολος Παύλος και ανάλογες διδασκαλίες αγάπης δεν έγιναν αποδεκτές από ανθρώπους που δεν μπορούν να ξεφύγουν από το εγώ και να φτάσουν στο εμείς το οποίο διέπει τις σχέσεις ανθρώπων που θέλουν να λέγονται φίλοι ή σύντροφοι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου